Klanten Zorgprofessionals

Extra services sondevoeding

Extra services voor sondevoeding zijn:

  • Instructie aan de patiënt door verpleegkundige
  • Gespecialiseerd klantenteam
  • Tips en korte films over sondevoeding

Gespecialiseerde teams voor de patiënt met sondevoeding

Voor de volwassen patiënt met sondevoeding is er Klantenteam Sondevoeding. Klantenteam KinderCare is beschikbaar speciaal voor alle kinderen (tot 18 jaar) met medische voeding, waaronder sondevoeding.

Onze voedingsverpleegkundigen bieden de juiste ondersteuning


Instructie aan de patiënt of verzorging
Om je patiënt (of de verzorging) thuis vertrouwd te maken met de sondevoeding en materialen kan onze voedingsverpleegkundige een instructie verzorgen. Dit kan zowel thuis als in het ziekenhuis. In de eerste week na de instructie houdt onze voedingsverpleegkundige contact met je patiënt.

Plaatsen of vervangen van sondes kan tegenwoordig gewoon thuis
Je patiënt wil als hij of zij eenmaal thuis is uiteraard ook thuisblijven. Gelukkig kunnen veel verpleegkundige handelingen thuis worden uitgevoerd door Sorgente. Hierdoor voorkomen we dat de patiënt terug moet naar het ziekenhuis. Onze voedingsverpleegkundigen kunnen, met toestemming van de behandelend arts, de volgende medische handelingen uitvoeren:

  • neusmaagsondes plaatsen,
  • buttons of gastrostomiesondes verwisselen,
  • het uiteinde van de PEG verwisselen,
  • en de maat van het fistelkanaal opmeten.

Spoedvragen?
Onze voedingsverpleegkundigen zijn bij spoed 24 uur per dag, zeven dagen per week telefonisch bereikbaar voor vragen. Daarnaast kunnen onze voedingsverpleegkundigen de patiënt thuis bezoeken als er problemen zijn.

Ondersteuning voor je patiënt bij het gebruik van sondevoeding

  • Naast de sondevoedingen levert Sorgente ook de voedingspompen, rugtassen en bijbehorende hulpmiddelen. Onze medewerkers helpen bij de keuze voor de juiste toebehoren.
  • Onze Handleiding Sondevoeding is een naslagwerk voor de patiënt en de verzorgers. Deze gids geeft tips voor de verzorging, instructie over de voedingspomp en veelvoorkomende problemen en oplossingen.
  • Wij ondersteunen je patiënt online via www.sorgente.nl Hier vind je ervaringsverhalen van klanten, instructiefilmpjes van de voedingspompen, veelgestelde vragen over sondevoeding. Maar ook meer informatie over het dagelijkse gebruik van de voeding én het toebehoren.
  • Op reis met sondevoeding? Onze medewerkers geven je patiënt de juiste douaneverklaring. Ons vakantiekompas geeft de patiënt informatie voor de vakantiereis met sondevoeding.
  • Ons Klantenteam Sondevoeding is er voor volwassen patiënten.

Klantenteam KinderCare is er voor kinderen èn hun ouders

Sorgente wil kinderen en hun ouders ontzorgen. Wij nemen contact op met de ouders of verzorgers om afspraken te maken over de levering van sondevoeding en toebehoren en ons klantenteam is bereikbaar voor vragen, praktische gebruikerstips en een luisterend oor. Hierdoor kunnen ouders of verzorgers zich richten op dat wat het belangrijkste is, namelijk de zorg voor hun kinderen. Speciaal voor kinderen met sondevoeding (en hun ouders):

  • Bij de eerste levering komt ook het Sorgente Kinderkoffertje. In het koffertje pakken we onze knuffel Kamello (kameelknuffel; het boegbeeld van Klantenteam KinderCare) en het kleurboekje ‘Eten uit je rugzak’ (tot 7 jaar);
  • Verder hebben we leuke en educatieve spreekbeurtpakketten voor kinderen die naar school gaan óf voor hun broertjes en zusjes. Deze zijn aan te vragen via het klantenteam.